Masło orzechowe na diecie? Postanowienia noworoczne – czas START

Gdy nadchodzi koniec roku, wiele z nas zaczyna podsumowywać swoje życie i snuć postanowienia noworoczne. Nierzadko wiążą się one ze zmianą diety i nawyków żywieniowych. Każdy moment jest dobry na wprowadzenie zmian, jednak Nowy Rok ma szczególną moc, dlatego jeśli Ty również podejmujesz się przejścia na dietę redukcyjną i zastanawiasz się nad nowym jadłospisem, zachęcamy do zapoznania się z naszym artykułem.

Masło orzechowe na diecie Postanowienia noworoczne – czas START

Dietetyczne masło orzechowe – czy to możliwe?

Wiele osób błędnie uważa, że będąc na diecie redukcyjnej należy koniecznie wykluczyć ze swojego jadłospisu tłuszcze. O ile w przypadku tłuszczów nasyconych jest to prawdą, to jeśli chodzi o tłuszcze nienasycone – jest wręcz przeciwnie. Są one niezbędnym składnikiem każdej diety – zarówno osób będących na redukcji, jak i tych, którzy po prostu chcą się zdrowo odżywiać. Dlaczego tak jest? Otóż tłuszcze nienasycone mają wiele doskonałych właściwości i świetnie wpływają na organizm. Ich umiarkowane spożycie może przyczynić się nawet do zrzucenia zbędnych kilogramów, ponieważ przyspieszają spalanie tłuszczu. Co więcej, potwierdzony badaniami jest fakt, że obniżają one poziom cholesterolu we krwi, a nawet przyczyniają się do zmniejszenia ryzyka zawałów oraz chorób serca.

%
Masło Orzechowe Solone Solą Himalajską 200g
9
.00
8
.57

9,00  8,57 

- +
Do koszyka

%
Pasta z orzechów pekan i syropu klonowego 200g
27
.00
25
.71

27,00  25,71 

- +
Do koszyka

%
Pasta Pistacjowa 100% z Solą Himalajską 185g
35
.00
33
.33

35,00  33,33 

- +
Do koszyka

Jednym z produktów, który zawiera dużą dawkę tłuszczów nasyconych, jest pasta orzechowa. Dzięki temu już niewielka jego porcja powoduje uczucie sytości, a to sprawia, że nie ma się ochoty na niezdrowe przekąski. Co więcej, smarowidło z orzechów dostarcza organizmowi wielu potrzebnych składników odżywczych, takich jak witaminy z grupy B, witaminę A (wpływa na wzrok i kości), witaminę E (wspiera metabolizm i jest niezbędna do prawidłowej pracy układu krążenia). Ponadto zawiera też niacynę (odpowiada za pracę układu pokarmowego oraz nerwowego), jak i kwas foliowy (wspiera rozwój od najmłodszych lat i jest wskazany do stosowania przez kobiety w ciąży). Co więcej, warto wspomnieć, że pasta z orzechów to doskonałe źródło białka roślinnego. Oznacza to, że jest ono produktem idealnym dla wegan oraz wegetarian, a także osób chcących ograniczyć mięso, które szukają alternatywnych sposobów na to, by dostarczyć organizmowi białko.

Z czym jeść masło orzechowe na diecie?

owsianka z masłem orzechowym

Jeśli zastanawiasz się, czy masło orzechowe w diecie to dobry pomysł, odpowiadamy: jak najbardziej! To produkt, który powinien znaleźć się w jadłospisie osób, które chcą zadbać o swój styl życia. Nie ma znaczenia, jakie smarowidło wybierzesz. Oczywiście o ile w składzie ma 100% orzechów – bez zbędnych dodatków i ulepszaczy. Tak samo dobra będzie pasta z orzechów arachidowych, pistacji, orzechów laskowych, nerkowców czy migdałów. Śmiało można ją stosować jako dodatek do posiłków, takich jak chociażby omlet czy owsianka. Można je także jeść z waflami ryżowymi oraz wykonać z niego sos do sałatki. Jak widać, jest to niezwykle uniwersalne uzupełnienie nie tylko dań słodkich, ale również wytrawnych.