Ile kalorii mają migdały? Co zawierają migdały?

Zdrowe odżywianie bez wątpienia powinno opierać się na składnikach, które dostarczają organizmowi wartości odżywczych. Jednym z takich produktów są migdały, które wzbogacają dietę w białko, witaminy, minerały i nienasycone kwasy tłuszczowe. To doskonała przekąska, a także dodatek do wielu dań.

Ile kalorii mają migdały? Co zawierają migdały?
Migdały

Ile kalorii mają migdały?

Migdały zawierają wiele witamin i minerałów, w tym: niacynę, ryboflawinę, witaminę B6, kwas foliowy, tiaminę, witaminę E, witaminę A, wapń, żelazo, magnez, fosfor, potas, sód oraz cynk. Dzięki temu świetnie wpływają na prawidłową pracę układu nerwowego. Co więcej, poprawiają pamięć i koncentrację, redukują stres i dodają energii. Utrzymują prawidłowy metabolizm i mają duży wpływ na odpowiednią pracę przewodu pokarmowego, a ponadto zapobiegają miażdżycy, zawałom serca oraz udarom mózgu.

Dbając o zdrowe odżywianie, warto liczyć kalorie, jak również makroskładniki spożywane w ciągu jednego dnia. Poniżej przedstawiamy więc wartości odżywcze dla 100 gramów surowych migdałów:

  • Wartość energetyczna – 572 kcal
  • Białko – 20 g
  • Tłuszcz – 52 g
  • Węglowodany – 20,1 g (w tym cukry – 4,2 g)
  • Błonnik – 12,9 g

Po migdały mogą sięgać nie tylko dorośli, ale również dzieci, ponieważ wspomagają one proces wzrostu. Są także świetnym składnikiem w jadłospisie sportowców ze względu na wspieranie wydolności mięśni. Orzechy to również naturalna alternatywa dla suplementów diety, gdyż dzięki zawartości witamin z grupy B i witaminy E chronią przed niekorzystnym działaniem wolnych rodników i wpływają na dobrą kondycję włosów skóry oraz paznokci. Wiele badań wskazuje, że migdały mają też silne działanie antynowotworowe.

Masło orzechowe w diecie wege

Coraz więcej osób zwraca uwagę na to, co je i jak komponuje swoją dietę, dlatego tak popularne stają się zdrowe produkty, które uzupełniają jadłospis w cenne wartości odżywcze. Wiele osób przechodzi na dietę wegetariańską i wegańską, w której szczególnie dużą uwagę należy zwracać na wybór składników, które dostarczą wartości odżywczych niezbędnych naszemu organizmowi. Jednym z takich produktów jest masło orzechowe, które zawiera bardzo dużo białka, a także odpowiednią dawkę zdrowego tłuszczu.

Masło orzechowe migdałowe pieczone 200g
Masło migdałowe

Pyszną opcją na przekąskę jest masło migdałowe, które można dodać do owsianki, omleta, puddingu chia, domowych lodów, ale także wykonać na jego bazie pyszne i zdrowe ciasteczka, czy też ciasta. Masło orzechowe 100% to również doskonałe uzupełnienie dań wytrawnych. Jednym z przykładów jest pyszny krem z czosnku, migdałowego masła orzechowego i chleba, który jest posiłkiem odpowiednim zarówno dla osób, które dbają o formę, jak również wegetarian, wegan i cukrzyków.