Ile kalorii mają migdały? Co zawierają migdały?

Zdrowe odżywianie bez wątpienia powinno opierać się na składnikach, które dostarczają organizmowi wartości odżywczych. Jednym z takich produktów są migdały, które wzbogacają dietę w białko, witaminy, minerały i nienasycone kwasy tłuszczowe. To doskonała przekąska, a także dodatek do wielu dań.

Ile kalorii mają migdały? Co zawierają migdały?
Migdały

Ile kalorii mają migdały?

Migdały zawierają wiele witamin i minerałów, w tym: niacynę, ryboflawinę, witaminę B6, kwas foliowy, tiaminę, witaminę E, witaminę A, wapń, żelazo, magnez, fosfor, potas, sód oraz cynk. Dzięki temu świetnie wpływają na prawidłową pracę układu nerwowego. Co więcej, poprawiają pamięć i koncentrację, redukują stres i dodają energii. Utrzymują prawidłowy metabolizm i mają duży wpływ na odpowiednią pracę przewodu pokarmowego, a ponadto zapobiegają miażdżycy, zawałom serca oraz udarom mózgu.

Dbając o zdrowe odżywianie, warto liczyć kalorie, jak również makroskładniki spożywane w ciągu jednego dnia. Poniżej przedstawiamy więc wartości odżywcze dla 100 gramów surowych migdałów:

  • Wartość energetyczna – 572 kcal
  • Białko – 20 g
  • Tłuszcz – 52 g
  • Węglowodany – 20,1 g (w tym cukry – 4,2 g)
  • Błonnik – 12,9 g

Po migdały mogą sięgać nie tylko dorośli, ale również dzieci, ponieważ wspomagają one proces wzrostu. Są także świetnym składnikiem w jadłospisie sportowców ze względu na wspieranie wydolności mięśni. Orzechy to również naturalna alternatywa dla suplementów diety, gdyż dzięki zawartości witamin z grupy B i witaminy E chronią przed niekorzystnym działaniem wolnych rodników i wpływają na dobrą kondycję włosów skóry oraz paznokci. Wiele badań wskazuje, że migdały mają też silne działanie antynowotworowe.

Masło orzechowe w diecie wege

Coraz więcej osób zwraca uwagę na to, co je i jak komponuje swoją dietę, dlatego tak popularne stają się zdrowe produkty, które uzupełniają jadłospis w cenne wartości odżywcze. Wiele osób przechodzi na dietę wegetariańską i wegańską, w której szczególnie dużą uwagę należy zwracać na wybór składników, które dostarczą wartości odżywczych niezbędnych naszemu organizmowi. Jednym z takich produktów jest masło orzechowe, które zawiera bardzo dużo białka, a także odpowiednią dawkę zdrowego tłuszczu.

Pyszną opcją na przekąskę jest masło migdałowe, które można dodać do owsianki, omleta, puddingu chia, domowych lodów, ale także wykonać na jego bazie pyszne i zdrowe ciasteczka, czy też ciasta. Masło orzechowe 100% to również doskonałe uzupełnienie dań wytrawnych. Jednym z przykładów jest pyszny krem z czosnku, migdałowego masła orzechowego i chleba, który jest posiłkiem odpowiednim zarówno dla osób, które dbają o formę, jak również wegetarian, wegan i cukrzyków.

Migdały – wartości odżywcze

Migdały zawierają mnóstwo wartości odżywczych, o czym wiele osób w ogóle nie ma pojęcia. Zjadając już kilka sztuk tych pysznych orzechów dziennie, dostarczamy organizmowi wielu cennych składników, które przyczyniają się do zapobiegania licznym chorobom, a także pozytywnie wpływają na zdrowe funkcjonowanie organizmu. W migdałach znajdziemy m.in. takie składniki, jak:

  • amigdalina – wykazuje działanie antynowotworowe,
  • białka – to główny budulec kości,
  • błonnik – pozwala uregulować proces przemiany materii i pozytywnie wpływa na pracę przewodu pokarmowego,
  • cynk – bardzo ważny w procesie dojrzewania płciowego, a oprócz tego odpowiada za utrzymanie odpowiedniego stężenia witaminy A w organizmie,
  • fitosterole – mają udowodnione działanie antynowotworowe,
  • flawonoidy – cenione za właściwości utleniające,
  • kwas foliowy – wpływa na prawidłowy rozwój płodu,
  • magnez – pozwala mięśniom prawidłowo funkcjonować, a także wpływa na obniżenie poziomu stresu,
  • mangan – wpływa na poziom libido, testosteronu oraz płodność,
  • miedź – stanowi naturalny budulec organizmu,
  • nienasycone kwasy tłuszczowe – znakomicie wpływa na pracę układu sercowo-naczyniowego oraz tkanki mózgowej,
  • potas – to bardzo ważny składnik, który wpływa m.in. na przemianę węglowodanów oraz syntezę białka,
  • witamina E – nazywa jest witaminą młodości, ponieważ zapobiega starzeniu, a także wykazuje właściwości antyoksydacyjne,
  • witaminy z grupy B – dzięki nim układ nerwowy funkcjonuje prawidłowo,
  • żelazo – ma znakomity wpływ na układ nerwowy, dodatkowo pozwala obniżyć poziom cholesterolu.

Migdały a cukrzyca

Jak widać, migdały zawierają ogromną ilość składników odżywczych, co oznacza, że warto, by każdy wprowadził je do swojego codziennego menu. Czy jest to rzeczywiście dobry pomysł? A może istnieją przypadki, kiedy powinno się unikać tych orzechów? Co z osobami cierpiącymi na cukrzycę czy insulinooporność? Dieta w tych przypadkach jest bowiem niezwykle restrykcyjna i wymaga wykluczenia z jadłospisu wielu produktów. Jednak jeśli chodzi o migdały, mają one znakomity wpływ na poziom glukozy w organizmie. Codzienne jedzenie migdałów pozwoli zmniejszyć poziom odporności na insulinę oraz obniżyć poziom LDL. Indeks glikemiczny migdałów jest bardzo niski – wynosi zaledwie 15, stąd też osoby z cukrzycą czy insulinoopornością powinny wprowadzić je do swojej diety.

Migdały w ciąży

Kolejne pytanie, które nasuwa się, gdy podejmuje się temat migdałów, dotyczy tego, czy kobiety w ciąży mogą uzupełniać swoją dietę o te orzechy. Co ciekawe, wiele badań pokazuje, że migdały są znakomitym produktem w jadłospisie przyszłej mamy. Szczególnie w pierwszych miesiącach, gdy kobiecie dokuczają mdłości, wymioty oraz zgaga, migdały przynoszą bardzo dużą ulgę i pozwalają zminimalizować te nieprzyjemne objawy. Zawarte w nich składniki zobojętniają bowiem kwasy żołądkowe.

Co więcej, jak wspominaliśmy powyżej, migdały zawierają kwas foliowy, który jest niezbędny do prawidłowego rozwoju płodu, dlatego garść orzechów dziennie będzie naprawdę dobrym dodatkiem do diety podczas ciąży. Wspomogą one rozwój komórek oraz tkanek płodu, jak również zapobiegną przed schorzeniami i wadami wrodzonymi.