Masło orzechowe a odchudzanie

Masło orzechowe to popularna przekąska, dodatek do śniadań, obiadów oraz deserów. Jest znane i lubiane na całym świecie. Mimo tego wiele osób zastanawia się, czy masło orzechowe jest zdrowe. Jesteś na diecie odchudzającej i nie masz pewności, czy możesz włączyć je do swojego jadłospisu? Podpowiadamy!

Masło orzechowe a odchudzanie

Jakie masło orzechowe?

Rezygnacja z masła orzechowego na czas diety odchudzającej nie jest konieczna. Wręcz przeciwnie, najnowsze badania wskazują, że może ono wspomagać proces utraty wagi. Jak to możliwe? Otóż to wszystko za sprawą nienasyconych kwasów tłuszczowych, które są obecne w orzechach. Obniżają one cholesterol, zmniejszają ryzyko chorób serca oraz wspomagają spalanie, dzięki czemu tkanka tłuszczowa nie odkłada się w ciele.

Oczywiście wybierając masło orzechowe należy kierować się jego składem. Na pewno nie powinieneś sięgać po takie, które oprócz orzechów zawiera jeszcze cukier czy utwardzone tłuszcze. Zawsze wybieraj produkty, które są wykonane w 100% z orzechów. Po jakie gatunki sięgać? To zależy od tego, co lubisz, ale najlepsze będą na pewno orzechy arachidowe, pistacje, orzechy laskowe, nerkowce i migdały.

Ile kalorii ma masło orzechowe?

Nie ma co ukrywać – masło orzechowe jest kaloryczne, jednak są to w 100% zdrowe kalorie. Nie istnieją takie zalecenia, które wskazywałyby na to, że należy rezygnować z niego podczas diety. W odchudzaniu chodzi przecież o zbilansowane, zdrowe żywienie, a nie maksymalne zredukowanie kalorii. Najlepiej, by dzienne spożycie masła orzechowego mieściło się w granicach 25-30 g, czyli dwóch łyżek stołowych. To wystarczająca porcja do śniadania, deseru czy obiadu. W 100 gramach masła z orzechów arachidowych jest bowiem około 581 kcal, w tym:

  • 46 g tłuszczu,
  • 12 g węglowodanów,
  • 8,5 g błonnika
  • 26 g białka.

Jak widać, masło orzechowe zawiera również bardzo dużo białka. To dobra wiadomość dla wegetarian, wegan i wszystkich osób, które ograniczają spożycie mięsa. Bardzo trudno jest bowiem uzupełnić dzienne zapotrzebowanie na białko innymi produktami, dlatego na pomoc przychodzi masło orzechowe, które doskonale sprawdzi się w diecie bezmięsnej.

Masło orzechowe a odchudzanie

Kiedy jeść masło orzechowe?

Masło orzechowe to doskonała alternatywa dla niezdrowych przekąsek. Gdy najdzie Cię ochota na coś słonego, zamiast kupować chipsy, paluszki czy krakersy, sięgnij po masło orzechowe. Najprostszym sposobem na mały głód są wafle ryżowe posmarowane ulubionym smakiem masła i udekorowane wybranym owocem, np. bananem. To z pewnością zaspokoi Twój głód na najbliższy czas. Jeśli jednak masz nieco więcej czasu, możesz wykorzystać masło orzechowe do przygotowania chociażby zdrowych ciasteczek lub batoników, które są świetną przekąską do pracy czy szkoły.